Aplikacje Muzeum Nadwiślańskie Kazimierz Dolny

Kazimierz Dolny dla dzieci. Aplikacje edukacyjne

Kazimierz Dolny jest popularnym miasteczkiem turystycznym. Zazwyczaj gwarne i tłoczne, szczególnie w wakacje i dni wolne. Bogate w walory kulturalne i przyrodnicze. Przyciąga zarówno wycieczki szkolne, jak i rodziny. Zatem jeśli potrzebni są wam kompetentni przewodnicy – polecamy Kazika i Esterkę – głównych bohaterów naszych aplikacji edukacyjnych.

Od 2019 roku stworzyliśmy dwie takie aplikacje dla Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym. Są to „Mały Przewodnik po Kazimierzu Dolnym” oraz „Mały Przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym”. Aktualnie prowadzimy prace nad kolejnymi.

Aplikacja “Mały Przewodnik po Kazimierzu Dolnym” jest rezultatem projektu realizowanego przez Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym we współpracy z Gminnym Zespołem Szkół w Kazimierzu Dolnym. Pracownicy muzeum wraz 
z grupą uczniów wspólnie opracowali turystyczną trasę spacerową, dopasowaną do potrzeb najmłodszych turystów odwiedzających miasteczko, nasz zespół zajął się zaprojektowaniem i opracowaniem graficznym oraz technicznym aplikacji.

Mały Przewodnik Kazimierz Dolny - zrzut ekranu ze sklepu Google Play
Mały Przyrodnik Kazimierz Dolny - zrzut ekranu ze sklepu Google Play

Aplikacja „Mały Przyrodnik. Przygoda w Kazimierzu Dolnym” powstała na zlecenie Oddziału Przyrodniczego MNKD. Pozwala odkryć i poznać tajemnice przyrody Kazimierskiego Parku Krajobrazowego. Użytkownicy mają do wyboru dwie trasy: po wąwozach lub nad Wisłą. Pierwsza z nich prowadzi przez najbardziej znane kazimierskie wąwozy – Norowy i Korzeniowy Dół, opcjonalnie również przez ruiny zamku w Bochotnicy. Natomiast druga trasa to spacer przez Kazimierz, wzdłuż Wisły, aż do punktu widokowego w malowniczej wiosce Męćmierz. Aplikacja ma bogatą szatę graficzną i rozbudowaną warstwę merytoryczną dotyczącą świata roślin i zwierząt.

Obydwie aplikacje zawierają rzeczywistość rozszerzoną. Przy tworzeniu elementów AR korzystaliśmy z naszych doświadczeń, które zdobywamy podczas tworzenia i badania produktów edukacyjnych, w ramach projektu „Technologia Augumented Reality w edukacji”. Część z tych wytworów można znaleźć w sklepie Google Play Edukacji 3.0.

Rzeczywistość rozszerzona AR Esterka

Przepiękne prace kazimierskiego artysty Pana Piotra Fąfrowicza posłużyły do stworzenia większości scen w naszych aplikacjach. Zapraszamy do obejrzenia galerii poniżej.

Similar Posts