Kompendium gier wideo. Poradnik dla rodziców i nauczycieli

Grafika przedstawiająca okładkę kompendium gier wideo

Gry wideo zajmują ważne miejsce w życiu dzieci i młodzieży. Świat wirtualny pochłania dużą część ich wolnego czasu, a gdy spotykają się ze swoimi kolegami w szkole czy na podwórku to potrafią godzinami dyskutować o odbytych przy komputerze lub konsoli bitwach czy przeżytych tam przygodach. Warto zwrócić uwagę na ten ważny element ich życia.

Gry, jak każdy inny wytwór kultury – książki, filmy, obrazy, teatr – muszą być dostosowane do wieku odbiorcy. Twierdzenie, iż wszystkie gry z natury są złe dla dzieci jest błędne. Odnosząc to do innych mediów – żaden dorosły raczej nie pozwoli dzieciom oglądać filmów pełnych przemocy, ośmiolatkowi nie da do czytania Ulissesa albo 50 twarzy Gray’a. Tak samo jest z grami wideo.

Poradnik dla rodziców Kompendium gier wideo powstał po to, aby opisywać potencjał gier – ich pozytywne strony, ale także przestrzegać przed nieodpowiednimi treściami, które stanowią zagrożenie dla prawidłowego rozwoju młodego odbiorcy.

Wykorzystanie technologii informacyjno-edukacyjnych w nauczaniu jest globalnym trendem. Dlatego też będziemy recenzować gry także od strony edukacyjnej. Wskażemy, czego można się nauczyć spędzając czas przy komputerze. A można bardzo wiele, m.in. pogłębić wiedzę z historii, geografii, matematyki czy nauczyć się programowania.

Pobierz bezpłatny e-book „Kompendium gier wideo”

Zachęcamy do zapoznania się z naszym poradnikiem, w którym skupimy się przede wszystkim na popularnych wśród dzieci grach (ich wybór wynika z naszych analiz prowadzonych podczas warsztatów z dziećmi). Opisy gier zamieszczone w poradniku mogę też być wsparciem dla rodziców podczas podejmowania decyzji przy ich zakupie. Szczególnie istotne może być uzupełnienie ich o system oznaczeń PEGI (Pan European Game Information), który nie tylko informuje o wieku, w którym powinien być odbiorca, ale także pokazuje, jakie treści prezentuje gra. Obrazkowa informacja PEGI jest umieszczana na pudełku z grą. System stosują najwięksi producenci konsol oraz wydawcy gier z 30 państw Europy. Poniżej znajdziecie Państwo wszystkie piktogramy używane w systemie. Pierwsze, z liczbami, wskazują w jakim wieku powinien być odbiorca gry, a zamieszczone dalej informują o treściach poruszanych w grze (przemocy, dyskryminacji, narkotykach, przekleństwach itd.).

Similar Posts