EDUKACJA 3.0

Robert Turski

Kierownik ds. rozwoju Grupy Edukacja 3.0

Robert Turski

Kierownik ds. rozwoju Grupy Edukacja 3.0

Lista 100 2018

Kilka słów o sobie...

Jestem doświadczonym edukatorem pracującym z dziećmi, młodzieżą, nauczycielami, rodzicami i seniorami. Przeprowadziłem kilka tysięcy godzin szkoleń i spotkań. Przez kilkanaście lat wspierałem kształcenie kadry instruktorskiej oraz rozwój liderów-wychowawców w organizacji pozarządowej.

Szczególnie interesuję się wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Zachęcam do pozytywnych zachowań w sieci (współtworzenie wartościowych zasobów), jak także prowadzę działania profilaktyczne dotyczące zagrożeń rozwoju dzieci i młodzieży związanych z siecią. Podczas swoich działań edukacyjnych stosuję nowoczesne metody i narzędzia pracy (metody aktywizujące, pracę grupową, grywalizację i różnorodne technologie informacyjno-komunikacyjne).

Ponadto jestem współzałożycielem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego „Edukacja 3.0” (badania nowych technologii w edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu rzeczywistości rozszerzonej na proces nauczania), wykładowcą Uniwersytetu Dziecięcego UMCS, ekspertem Sieci Edukacji Cyfrowej „KOMETA”. Od 2017 r. moderuję grupę społecznościową “AR i VR w edukacji”. Byłem trenerem umiejętności cyfrowych w ramach projektu dla Przestrzeń from Facebook.

W 2018 r. zostałem wyróżniony poprzez umieszczenie mnie na „Liście 100”, która obejmuje osoby wyróżniające się działalnością na rzecz rozwijania umiejętności cyfrowych w Polsce.

Czym się zajmuję w Edukacji 3.0?

Koordynuję projekty szkoleniowe dla uczniów szkół średnich, studentów, dorosłych (w tym nauczycieli i seniorów). Organizuję eventy technologiczne dla dorosłych.

Koordynuję projekty wytwórcze w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym (aplikacje edukacyjne).

Prowadzę szkolenia i warsztaty dla dzieci i dorosłych.

Obszary, w których się specjalizuję:

Szkolenia dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie profilaktyki bezpieczeństwa w sieci: kontakt z nieznajomymi, ochrona wizerunku, dobór gier komputerowych do wieku, cyberprzemoc, uzależnienie od komputera i Internetu, dezinformacja (fake news), oszustwa internetowe (phishing) itp.

Warsztaty dla dzieci i młodzieży w zakresie pozytywnego i wartościowego wykorzystania nowoczesnych technologii: programowanie, robotyka, obróbka cyfrowa grafik, obróbka cyfrowa wideo, modelowanie 3D, tworzenie gier edukacyjnych online, tworzenie stron internetowych itd.

Szkolenia nauczycieli z wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji (w tym z tablic interaktywnych, komputerów i urządzeń mobilnych, prezentacji multimedialnych itd.).

Szkolenia seniorów z wykorzystania nowoczesnych technologii (podstaw obsługi komputera i Internetu).

Wykorzystanie rzeczywistości rozszerzonej (AR) w edukacji.

Wykorzystanie gier komputerowych w edukacji (np. MinecraftEdu).

Aktywizujące metody i techniki w nauczaniu.

Marketing szkół, budowanie pozytywnego wizerunku, szkolenia z zakresu prowadzenia spotkań z rodzicami uczniów.

Gry terenowe, escape room dla dzieci, młodzieży i dorosłych.